הרצאות מעוררות השראה

כאשר אנחנו רוצים להגיע להרצאה, מה אנחנו מחפשים שיהיה בה? מה נושא ההרצאה? מי מעבירה אותה? מה ההרצאה תתן לחיי? כמה עולה? כמה זמן ההרצאה? מי גם הולך? האם אחרי ששמעתי את ההרצאה אני אמשיך לדבר על מה שחוויתי, שמעתי, למדתי, הבנתי גם עם הסובבים אותי?

יש פתגם יפה באמהרית האומר: “למיווק מדאו דור נאו”-למי שלא יודע גם המישור הוא ג’ונגל

הרבה פעמיים מחפשים נושאים שמעניינים אותנו, נושאים שאנחנו רוצים לפתח ולשדרג, נושאים שיש לנו מושג עליהם או אנחנו עוסקים בנושאים האלה.

במאמר זה, אני רוצה לקחת אותכם דווקא לנושאים שאתם לא מכירים, לא בקיאים, אולי אפילו לא פגשתם אותם בחיים הקרובים שלכם.

למשל בהרצאה שלי “המסע אל החלום”- אני מדברת על חלום מילדותי, חלום של אבות, אלפי דורות, החלום להגיע ל”ירוסלם”, יחד עם זאת בהרצאה אני נוגעת בכולם, המסע מאתיופיה לישראל ייחודי יחד עם זאת שאני מדברת על המסע שלי, המסע של קהילה שלמה, אני מדברת על ערכים אוניברסלים: אמונה תמימה וחזקה של יהודי אתיופיה להגיע לירושלים, על מסירות נפש של קהילה קדושה וערכית זו, אני מדברת על אומץ ליבם, על ההקרבה כדי להגשים את חלום האבות, מחברת את כל היהודים בתפוצות לערכים מחברים ומאחדים, של מיהו יהודי? מה הבית המקורי שלו? ראו זה פלא, כמה רלוונטי, הסיפור של יהודי אתיופיה גם לסיפורי ניצולי השואה, ליהודי תימן, מרוקו ולעם ישראל כולו. המקרה הטרגי ביום שמחת תורה תשפ”ד, שוב הציף את המושג “מיהו יהודי” ?על מה אנחנו נלחמים? על עם ישראל, על ארץ ישראל ועל תורת ישראל.

מיותר לציין שאחוזנו בעולם מזערי, בפרס נובל משמעותי, כי יש לזכור אנחנו אור לגויים.

הדור אייפון הזה, שאולי חשבנו שלא ראה כמונו הרבה בחיים אלא , נולד לנוחות, לטוב, למדינה שלא ממש עשה דרך להגיע אליה, כמוני בגיל 9 שהלכתי קילומטרים עד סודאן ורק כדי להגיע לארץ המובטחת.

הדור הזה, לימד את כולנו מה זו גדולה בזמן אמת, ערכים שאנחנו גדלנו וחווינו ומשום מה חשבנו שאינו יודע אותם, ליבי מתמלא גאווה והערכה לדור הזה, הדור הזה הראה לעולם, לבורא עולם, ש”התפוח לא נופל רחוק מהעץ”.

דור של בני מלך, אנשי האור, עם אותו ניצוץ של אמונה, מסירות הנפש, הקרבה, אומץ, נתינה, אהבה יצאו למלחמה על מהות, על עקרון, על דרך, על החלום, על הבית.

אני, התפללתי , יחד עם כל עם ישראל בעורף, כמו שהתפללתי בילדותי, בכפר “טדה,להגיע לירושלים, דמיינתי ברוחי איך אני מגיעה לישראל וגם במלחמת חרבות ברזל דיימנתי, איך מעל עזה מרחפת ברוחי ושומרת על כל החיילים.

אז כן, החלום על הבית הוא לתמיד.

לכל אחד יש חלום פרטי וגם חלום כעם בתקופה אחרונה כמעט כולנו וויתרנו על חלום אישי והיינו עסוקים בערך הרבה יותר גדול, מהות העם היהודי, החלום שלנו כעם ישראל, ההתגייסות של עם ישראל בעורף למען אלא שנילחמים בחזית, כמה ספרי תורה , תהילים וציציות נכנסו לעזה לשמירה והגנה. הערכים האוניברסלים שלנו: אמונה, מסירות הנפש, האומץ, ההתמדה והגשמת החלום.

התגלו בשיא תפארתם, ה’, גאה בעם ישראל.

ואני גאה בעם ישראל, הצבעוני , המגוון, המרתק, המאתגר והאור לעולם.

וובעלם טזזו מקונן, מרצה, מאמנת להתפתחות אישית, מטפלת בביליוגרפיה רגשית וסופרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עגלת קניות
Scroll to Top